Rozeznanie cenowe dotyczące kompleksowej organizacji w 2025 roku pogrzebu osobom zmarłym, które zamieszkiwały lub przebywały na terenie gminy Reszel, w odniesieniu do których nie ustalono osób zobowiązanych do dokonania pochówku i którym nie przysługiwał zasiłek pogrzebowy z ubezpieczenia społecznego
Przedmiotem zamówienia jest:
ROZEZNANIE CENOWE
na kompleksową organizację w 2025 roku pogrzebu osobom zmarłym, które zamieszkiwały lub przebywały na terenie gminy Reszel, w odniesieniu do których nie ustalono osób zobowiązanych do dokonania pochówku i którym nie przysługiwał zasiłek pogrzebowy z ubezpieczenia społecznego
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Reszlu, ul. Kolejowa 25A, 11-440 Reszel zaprasza do składania ofert dla zamówienia publicznego o wartości poniżej stosowania ustawy nie przekraczającej 130 000 zł netto zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r.- Prawo zamówień publicznych . (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320):
I. Zamawiający i odbiorca:
Gmina Reszel, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel, NIP: 742-22-43-326
w imieniu której występuje:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kolejowa 25 A, 11-440 Reszel,
tel./fax (89) 755-02-33, e-mail: sekretariat@mopsreszel.pl
II. Przedmiot zamówienia:
- Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 15 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j.: Dz.U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.) do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy sprawienie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym. Obowiązek sprawienia pogrzebu przez ośrodek pomocy społecznej wynika z art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 576) oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz.U. 2021, poz. 1910).
- Ze względu na szczególny charakter przedmiotu zamówienia, jakim jest świadczenie usług pogrzebowych i wiążący się z tym brak możliwości dokładnego oszacowania ilości usług, Zamawiający przewiduje, że zleci orientacyjnie 2 pogrzeby w ciągu roku. Rzeczywista liczba dokonanych pogrzebów może ulec zmianie.
- Podstawą sprawienia pogrzebu będzie zlecenie wystawione przez Zamawiającego. Po otrzymaniu zlecenia Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie podjąć czynności związane ze sprawieniem pogrzebu w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.
- Kompleksowe zorganizowanie pogrzebu, przez co rozumie się: przygotowanie zmarłego do pogrzebu w sposób ustalony przez Gminę, zgodnie z przyjętym zwyczajem i wyznaniem zmarłego.
- Wydatki związane z kompleksową organizacją pogrzebu obejmują:
- przewóz zwłok osoby zmarłej samochodem Wykonawcy w warunkach zapewniających sanitarne i techniczne bezpieczeństwo przewozu zgodnie z obowiązującymi przepisami, z miejsca zgonu do miejsca przechowywania zwłok i z miejsca przechowywania zwłok na cmentarz,
- zapewnienie miejsca pochówku (wykupienie miejsca na cmentarzu),
- odpowiednio do sposobu dokonania pochówku – zapewnienie najtańszej trumny bądź urny na spopielone zwłoki (w przypadku wyboru tej formy),
- pochówek (w tym wykopanie grobu ziemnego na cmentarzu wskazanym przez Zamawiającego, wpuszczenie ciała do grobu, zasypanie i zamknięcie grobu);
- przygotowanie ciała do pochówku (łącznie z umyciem i ubraniem zwłok);
- zapewnienie kompletnej odzieży i obuwia dla zmarłego (w przypadku jego braku);
- zapewnienie obsługi żałobników;
- zapewnienie i montaż krzyża drewnianego i tabliczki identyfikującej, bądź innego symbolu religijnego, zgodnie z wyznaniem osoby zmarłej oraz 1 szt. wieńca ze sztucznych kwiatów;
- zapewnienie i rozwieszenie na terenie gminy Reszel 2 szt. nekrologów w miejscach zwyczajowo przyjętych;
- zapewnienie ceremonii pogrzebowej zgodnie z wyznaniem zmarłego;
- w razie wystąpienia konieczności transportu ciała poza gminę Reszel cenę za 1 km uzgadnia się z Zamawiającym;
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z niektórych elementów usługi oraz prawo zmniejszenia wynagrodzenia za pogrzeb, proporcjonalnie do ilości faktycznie wykonanych elementów składających się na całość usługi pogrzebowej. Wynagrodzenie będzie pomniejszone o cenę jednostkową elementu składowego usługi pogrzebowej wskazaną w formularzu ofertowym.
III. Opis wymagań i warunków udziału w postępowaniu
- Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
- oświadczy, że prowadzi działalność gospodarczą w zakresie objętym zamówieniem i dysponuje odpowiednim potencjałem kadrowym.
- nie jest w stanie upadłości lub likwidacji
- Podczas wykonywania prac Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo i higienę pracy swojej i swoich pracowników a także za ewentualne szkody spowodowane Zamawiającemu i osobom.
IV. Warunki realizacji zamówienia
- Podstawą sprawienia pogrzebu będzie pisemne zlecenie wystawiane przez Zamawiającego. Po otrzymaniu zlecenia Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie podjąć czynności związane ze sprawieniem pogrzebu.
- Pogrzeb będzie wykonywany w granicach administracyjnych gminy Reszel. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się pogrzeb na cmentarzu gminny ościennej (np. gdy osoba zmarła ma opłacone miejsce lub istnieje możliwość złożenia ciała w grobie rodzinnym).
- Wykonawca wystawi fakturę VAT lub rachunek po każdej wykonanej usłudze.
- Zamawiający zobowiązuje się zapłacić należność na konto Wykonawcy w terminie 14 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT lub rachunku.
- Wykonawca gwarantuje niezmienność cen jednostkowych przez okres realizacji zamówienia
- Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, w szczególności:
- ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r., o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
- rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi z dnia 7 grudnia 2001 r.;
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r., w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz.U. z 2007, poz 1866)
IV. Termin realizacji zamówienia:
Od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
Miejsce, sposób i termin składania ofert:
Ofertę/y należy złożyć w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Reszlu, ul. Kolejowa 25A ,11-440 Reszel. Ofertę można składać drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście, drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@mopsreszel.pl (skan z podpisem) wyłącznie na formularzu pn. „Formularz ofertowy” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego rozeznania w terminie do dnia 24 grudnia 2024r. do godziny 12:00- z dopiskiem na kopercie lub w treści wiadomości „Rozeznanie cenowe –pogrzeb”.
VI. Kryterium wyboru oferty: cena 100%
VII. Złożona oferta powinna zawierać: wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną formularz oferty stanowiący załącznik do przedmiotowego zapytania.
VIII. Ocena, wybór oferty i zawarcie umowy:
- oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane;
- ocena ofert zostanie dokonana do dnia 30.12.2024 r. a wyłoniony Wykonawca zostanie powiadomiony niezwłocznie mailowo lub telefonicznie, po czym zostanie zawarta umowa na wykonanie zamówienia;
- oferent może zmienić lub wycofać swoją ofertę, o ile oświadczenie o zmianie lub wycofaniu oferty zostanie doręczone Zamawiającemu przed upływem terminu składania ofert.
- w toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert;
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia procedury zapytania ofertowego bez podania przyczyny;
- zastrzega się, że niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania do udzielenia zamówienia;
Sprawę prowadzi:
Magdalena Jędrzejewska
Inspektor ds. obsługi świadczeń
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu
tel. (89) 751 77 07