Wersja obowiązująca z dnia

Rozeznanie cenowe dotyczące świadczenia w 2025r. usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Reszel

Przedmiotem zamówienia jest:

ROZEZNANIE CENOWE

Dotyczące świadczenia w 2025 r. usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Reszel

  1. Nazwa oraz adres zamawiającego.

Gmina Reszel, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel, NIP: 742-22-43-326
w imieniu której występuje:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kolejowa 25 A, 11-440 Reszel,
tel./fax (89) 755-02-33, e-mail: sekretariat@mopsreszel.pl
e-maili: sekretariat@mopsreszel.pl

  1. Podstawa prawna

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 3 oraz art. 48a ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 ze zm.), zadaniem gminy o charakterze obowiązkowym jest udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym.

  1. Opis przedmiotu zamówienia.
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w 2025 r. usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Reszel.
      Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych dla osób bezdomnych, zaspokojeniu niezbędnych potrzeb życiowych. 
      Minimalny standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych oraz minimalny standard obiektu, w którym mieści się schronisko dla osób bezdomnych muszą być zgodne z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (t.j.Dz. U. z 2018r., poz.896). 
      Zamawiający przewiduje, że prognozowana średnia liczba skierowanych w ciągu roku osób bezdomnych wynosić będzie do 2 osób.
      Podana przez Zamawiającego ilość osób bezdomnych jest ilością przewidywaną w całym okresie trwania niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ww. ilości osób w zależności od ilości faktycznych potrzeb w tym zakresie. Wykonawca oświadcza, że przyjmuje powyższe zastrzeżenia i z tego tytułu nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego. 
      Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną ilość osób korzystających z usług świadczonych przez schronisko. 
      Każdorazowe umieszczenie osoby, potrzebującej schronienia odbywać się będzie na podstawie skierowania do schroniska dla osób bezdomnych oraz tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych, wydanej przez Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu. Decyzja zawierać będzie: imię i nazwisko świadczeniobiorcy, rodzaj, zakres i okres świadczenia usługi. 
      W szczególnie uzasadnionych przypadkach Wykonawca podejmie świadczenie usług w oparciu o dane przekazane faksem, telefonicznie lub e-mailem. 
      Miejsce świadczenia usług: województwo warmińsko-mazurskie, najbliżej położone ościenne
  2. Termin wykonania usługi: Usługa ciągła od 01.01.2025 r.-31.12.2025 r.
  3. Warunki udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
    1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności związanej z przedmiotem rozeznania cenowego, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 
    2. są podmiotem wpisanym do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę,
    3. posiadania wiedzy i doświadczenia, niezbędnego do prawidłowego wykonania usługi, 
    4. pozostawania w sytuacji ekonomicznej i finansowej, pozwalającej na prawidłowe wykonanie zamówienia
      oraz
    5. spełniają standard podstawowych usług zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. 2018 roku, poz. 896). 

Zamawiający uzna ww. warunki za spełnione, jeśli Wykonawca oświadczy, iż spełnia ww. warunki – oświadczenie zawarte jest w treści oferty. 

  1. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu

W celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. 5 przedmiotowego rozeznania cenowego Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania zobowiązany jest złożyć: oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu– oświadczenie zawarte jest w treści oferty.

  1. Opis sposobu obliczenia ceny:

Wykonawca zobowiązany jest skalkulować cenę ofertową (jednostkową) za wykonanie zamówienia tak, aby obejmowała wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunki stawiane przez Zamawiającego - zgodnie z drukiem oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego rozeznania. 

  1. Kryteria oceny oferty:

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryterium oceny ofert: 
Cena jednostkowa (od osoby) oferty brutto: 60%
Odległość lokalizacji obiektu wykonawcy usługi od lokalizacji zamawiającego: 40%
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną i możliwie najbliższą lokalizacją. 
W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie pomiędzy
z zastrzeżeniem dokonywania poprawek, o których mowa w pkt. 9. 
9. Miejsce i termin oraz sposób złożenia ofert/y:
Ofertę/y należy złożyć w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Reszlu, ul. Kolejowa 25A ,11-440 Reszel. Ofertę można składać drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście, drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@mopsreszel.pl (skan z podpisem) wyłącznie na formularzu pn. „Formularz ofertowy” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego rozeznania w terminie do dnia 24 grudnia 2024r. do godziny 12:00- z dopiskiem na kopercie lub w treści wiadomości „Rozeznanie cenowe –usługa schronienia”. 
Oferta musi być sporządzona w języku polskim.

Oferty, złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 
Zamawiający poprawia w ofercie: 
- oczywiste omyłki pisarskie, 
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. 
Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę uprawnioną. 

Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:
Magdalena Jędrzejewska 
Inspektor ds. obsługi świadczeń
MOPS w Reszlu
(89) 751 77 07

Załączniki

Treść ogłoszenia

Wybór oferty