Główny Księgowy (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
OGŁOSZENIE
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Główny Księgowy
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Reszlu
ul. Kolejowa 25a, 11-440 Reszel
- Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy
- Liczba stanowisk: 1
I. WYMAGANIA WARUNKUJĄCE DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W NABORZE
Kandydat powinien spełniać następujące wymagania:
- Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- spełnienie jednego z poniższych warunków:
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
- wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Nieposzlakowana opinia;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów:
- ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości i jej aktów wykonawczych,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych i jej aktów wykonawczych,
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i jej aktów wykonawczych,
- ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i jej aktów wykonawczych,
- ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług i jej aktów wykonawczych,
- ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej i jej aktów wykonawczych,
- ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych i jej aktów wykonawczych;
- umiejętność obsługi komputera w zakresie programów pakietu Office oraz preferowana znajomość obsługi programu Respons, Płatnik oraz SJOBesti@;
- Umiejętność pracy w zespole;
- Odporność na stres, kreatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność, obowiązkowość, terminowość, komunikatywność;
- Doświadczenie w pracy w ośrodku pomocy społecznej.
- znajomość przepisów:
Cechy osobowościowe:
uczciwość, komunikatywność, punktualność, sumienność, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność, odporność na stres, zaangażowanie, odpowiedzialność, samodzielność.
II. INFORMACJA O WARUNKACH ZATRUDNIENIA NA DANYM STANOWISKU:
- praca administracyjno – biurowa przy użyciu komputera powyżej 4 godzin dziennie, obsługa sprzętu biurowego,
- miejsce pracy : Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Reszlu, ul. Kolejowa 25a, 11-440 Reszel,
- zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy,
III. INFORMACJA O ZATRUDNIENIU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.
IV. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
- Prowadzenie rachunkowości Ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych, w tym w szczególności w zakresie zgodności z planem finansowym.
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej Ośrodka,
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących polityki rachunkowości.
- Podejmowanie czynności w ramach realizacji kontroli zarządczej w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa w szczególności ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, a także wewnętrznych obowiązujących w MOPS regulaminów i procedur,
- Bieżące analizowanie wykorzystania budżetu Ośrodka oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie.
- Sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej Ośrodka.
- Sporządzanie sprawozdawczości oraz terminowe przekazywanie organom.
- Sprawowanie nadzoru nad inwentaryzacją środków trwałych, sprzętu oraz rozliczanie inwentaryzacji.
Zakres odpowiedzialności:
- właściwe i terminowe wykonywanie obowiązków,
- merytoryczne załatwianie spraw zgodnie z przewidzianymi prawem przepisami i wytycznymi przełożonych.
V. Wymagane dokumenty:
- życiorys CV,
- list motywacyjny (podpisany odręcznie),
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
- kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
- podpisane oświadczenie, że stan zdrowia kandydata pozwala na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym Główny Księgowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Reszlu,
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
- podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe
- podpisane oświadczenie „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisku urzędniczym Główny Księgowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Reszlu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t.j. D z.U. z 2019 r. poz. 1781)”. Dopuszcza się zawarcia ww. oświadczenia w CV.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
- Termin: 2024-08-26
- Sposób: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie MOPS w Reszlu lub drogą pocztową na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Kolejowa 25a, 11-440 Reszel, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze Główny Księgowy” w terminie do dnia 26.08.2024 r., do godz. 15.00 (liczy się data wpływu oferty do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu).
- Miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kolejowa 25a 11-440 Reszel
VII. Informacje dodatkowe:
Oferty niekompletne lub, które wpłyną do Ośrodka po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu.